Hieronder is een uitlegvideo over het blokrooster te zien. Heb je vragen, zet deze dan onderaan deze pagina. Bedenk dat iedereen met de link naar deze pagina de video en de vragen kan lezen. 
De besproken PowerPoint dia’s zijn onder de video chronologisch te zien.




Heb je alleen de afbeeldingen gezien en niet de gehele video bekeken, dan raad ik je aan de gehele video eerst te bekijken alvorens vragen te stellen. Groet, Stefan en Rob.

6 gedachtes op “Blokrooster”

  1. Nog even een reactie: wat me vooral aanspreekt is de regelmaat. Dat biedt volgens mij enorm veel voordelen, zowel voor docenten (een van mijn ergernissen was idd dat ik weken de studenten niet zag – met als bijkomend nadeel dat ik niet kon inspelen op de stage – en dan ineens waren er weken waarin twee colleges daags na elkaar waren ingeroosterd; wat als nadeel heeft dat ik ze geen opdracht mee kon geven voor de volgende keer) als studenten (zoals afspraken voor werk etc.)

  2. José Riepstra

    Hoi Rob,

    Bedankt voor de uitleg, maar er blijven nog heel veel vragen. Ik zal ze niet allemaal tegelijk stellen…
    1. Op maandag geef ik ook altijd les aan de AdPEP. Verandert er ook iets aan dit rooster?
    2. Ik hoor je een paar keer zeggen dat je natuurlijk altijd nog ‘gewoon’ drie lessen van 80 minuten kunt geven. Hoe zit dit? Er wordt steeds gesproken over lessen van 60 minuten en dat vinden wij voor ons vak te kort.

    Groetjes,

    José

  3. Hoi Rob,

    Ik heb nog heel veel vragen, maar zal ze niet allemaal tegelijk stellen…
    1. Wat gaat er gebeuren met het rooster van de AdPEP? Ik geef op maandag ook altijd les aan de studenten van deze opleiding.
    2. Je geeft aan dat we altijd nog kunnen kiezen voor drie lessen van 80 minuten, terwijl er steeds gesproken wordt over lessen van 60 minuten. Wij vinden dit voor ons vak niet haalbaar. Kees en Sharon hebben steeds aangegeven dat we dan lessen van 120 minuten moeten gaan geven.

    Groetjes,

    José

  4. Almut Sommer

    Hoi Rob en Stefan,
    Bedankt voor deze uitleg, zo wordt het wat concreter.
    De duidelijke indeling voor een heel jaar spreekt mij aan, wat zou het inderdaad fijn zijn om te weten wanneer je welke groep ziet! En ook de continuïteit….
    Ook het samenwerken met collega’s lijkt mij goed en zinvol!
    Tijdens het kijken kwamen een paar vragen bij mij op:
    1. bij minuut 16 ongeveer – als je tegelijkertijd 2e jaars les geeft maar ook 3e jaars slb’er bent: moet je dan als docent met collega’s regelen dat je bij je groep kunt zijn? Lijkt mij niet wenselijk…
    2. Wie bedenkt de vakkencombinaties voor de blokken? Het lijkt mij wenselijk dat met de teams te besluiten maar dat lijkt mij nauwelijks meer haalbaar dit studiejaar. Dus, hoe dan?
    3. Ik heb lestaken bij alle verschillende opleidingsstromen, dit moet binnen tweeënhalve dag gebeuren – is dit met dit rooster haalbaar?
    Dat zijn de vragen waar ik voorlopig mee zit.

    hartelijke groet van
    Almut

  5. Ha collega’s,

    Bedankt voor de informatie!
    Eventuele aandachtspunten en vragen die nu zo opkomen:
    – F11, volgt nog oude programma, hoe wordt dat weggezet?
    – Wat is het maximaal aantal uren (groepen) voor een docent op een dag als er een klokurenrooster ontstaat?

    Mvg Arjen

Laat een reactie achter op Arjen Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top