PowerPoint hand-out in Word 2013 toevoegen

Op onze opleiding moeten studenten vakdossiers maken en deze voorzien van voorbeelden uit de eigen stagepraktijk. Eén van mijn studenten kwam met de vraag hoe zij een hand-out kan toevoegen aan een Worddocument. Hier een korte uitleg om dit met PowerPoint en Word van Office 2013 te doen.

  1. Open je PowerPoint presentatie. Kies vervolgens Bestand – Exporteren.

PowerPoint2013Exporteren1
PowerPoint2013Exporteren2Klik op Hand-outs maken.

Er verschijnt een keuzevenster, kies hier één van de gewenste pagina-indelingen. Vervolgens kies je ‘Plakken’ en bevestig je met OK.

PowerPoint maakt nu een nieuw Worddocument waarin de gekozen pagina-indeling wordt gegenereerd met de dia’s van jouw presentatie.

De volgende stap die je zou kunnen doen is het geheel in het nieuw gemaakte Worddocument selecteren (CTRL+A) en kopiëren (CTRL+C) en daarna naar het Worddocument waar je deze hand-out wilt plakken. Zoek de locatie in dat Worddocument en plak (CTRL+V) je hand-out.

Klaar.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top